Careyn leren kennen
Je bent er bijna Terug
Hallo! Welkom bij Careyn
Introductie

Zó wordt het een succes

  • Peil de beginsituatie: wat weet de student al van deze taak?
  • Vraag de student om de opdracht zelf goed door te lezen: vraag daarna om een samenvatting in eigen woorden.
  • Licht de opdracht toe in hapklare brokken: wees duidelijk over de diverse onderdelen van de opdracht. 
  • Benadruk dan de kritieke onderdelen van de opdracht: leg uit waar de student op zal moeten letten.
  • Wees transparant en open: vertel welke beoordelingscriteria op deze opdracht van toepassing zijn.
  • Geef gelegenheid om vragen te stellen: spreek af op welke manier je terugkijkt op de opdracht. Wie neemt het initiatief?

Begeleiders info

De student:

  • heeft zich op passende wijze op de opdracht voorbereid.
  • heeft de opdracht stap voor stap uitgevoerd.
  • heeft de opdracht individueel afgerond, ook al is er tijdens de opdracht samengewerkt.
  • heeft de handelingen goed uitgevoerd. Eventuele foutjes of onvolkomenheden zijn binnen een aanvaardbare marge.
  • heeft de voorgeschreven, kritieke onderdelen uitgevoerd. In dit geval, een nader onderzoek naar de organisatie en locaties van Careyn.
  • heeft de vragen foutloos beantwoord (bij afronding).

Houding tijdens de opdracht

De student:

  • heeft een proactieve en flexibele houding. 
  • kan inspelen op de behoefte en verwachtingen van de interne en externe klant.
  • past passende omgangsvormen toe.
  • toont een actieve en initiatiefrijke (werk-)houding.
  • kan schakelen tussen de verschillende werkomgevingen en werkzaamheden.
  • heeft inzicht in zijn rol binnen het gehele proces en kan situationeel communiceren.
  • overziet de consequenties van zijn handelen op korte termijn.
  • gaat discreet met gevoelige informatie om en voert zijn werkzaamheden zorgvuldig uit.
Situatie

Leuk dat je bij Careyn bent! Hopelijk doe je veel leuke ervaringen op in het vakgebied waarvoor jij hebt gekozen: de facilitaire dienstverlening. Als je even om je heen kijkt denk je misschien “waar ben ik terecht gekomen?”. Begrijpelijk, want zo vaak kom je niet in een wooncentrum, een verzorgingshuis of centrum voor revalidatiezorg.

Wat moet je doen

Ga eerst online op onderzoek uit, door de deelopdrachten te doen die hieronder staan.

  1. Zoek uit wat Careyn voor organisatie is.
     
  2. Lees de kernwaarden van Careyn.
     
  3. Check de locaties in Zuid-Holland. Als je stap voor stap door de verschillende onderdelen klikt, kom je de locaties in Spijkenisse vanzelf tegen. Ontdek de verschillen tussen de locaties. Je kunt dit het beste doen de vier locaties van Spijkenisse op papier onder elkaar te zetten. Kruis per locatie aan:
    • Is deze locatie een verzorgingshuis?
    • Biedt deze locatie kleinschalig wonen aan?
    • Is op deze locatie een gezondheidscentrum gevestigd? Waar bestaat dit uit?
    • Is deze locatie een wooncentrum? Of niet?
  4. Een verzorgingshuis is niet hetzelfde als een verpleeghuis. Zoek uit wat de verschillen zijn.
     
  5. Optioneel
    Loop rond en stel vragen aan medewerkers om erachter te komen welke zorgdiensten er op deze locatie worden uitgevoerd.

Heb je genoeg gezien en gehoord? Rond dan de opdracht individueel af (online!) en beantwoord de vragen die bij de afronding worden gesteld.

Voldoende
  • Je kunt in je eigen woorden vertellen wat de verschillen zijn tussen de vier locaties in Spijkenisse; de vragen bij de afronding zijn juist beantwoord.
  • Je kunt uitleggen voor wie de diverse locaties geschikt zijn: welke mensen wonen of verblijven er?
  • Tijdens de opdracht heb je initiatief getoond door vragen te stellen.
  • Tijdens de opdracht heb je goed samengewerkt, zonder gedoe of geklooi.
  • Je hebt waar nodig initiatief getoond door vragen te stellen.
60+ min.
***
Alle leeftijden

Hoe ging het?

Opdracht gedaan? Top! Beantwoord de vragen die hieronder staan. We raden je aan om de vragen en je antwoorden te bespreken met je begeleider. Daarna kan je hem aan jezelf mailen.


Gebruik maximaal 140 tekens

Alle vragen ingevuld?

Je kunt de antwoorden mailen; een soort bewijs dat je goed op de opdracht hebt teruggekeken. Stuur de antwoorden altijd naar jezelf. Wil je jouw begeleider of anderen informeren? Je kunt meerdere e-mailadressen toevoegen.

Ja, ik verklaar dat ik deze opdracht ook daadwerkelijk heb uitgevoerd. Met andere woorden: ik heb deze opdracht gedaan. De vragen die ik zojuist heb beantwoord, vormen een goede weergave van mijn ervaringen. In een begeleidingsgesprek, ook als dit pas later bijvoorbeeld op school plaatsvindt, ben ik bereid om mijn antwoorden toe te lichten. Mijn werkbegeleider is op de hoogte gebracht van deze opdracht.